پناهگاه حقیقت پاتایا

پناهگاه حقیقت نام معبدی است که همه قسمت های آن از چوب ساخته شده و با نام وانگ بوران نیز شناخته می شود. ارتفاع این معبد به 105 متر می رسد و بخش های مختلفی دارد. ساخت و ساز این معبد از سال 1981 میلادی شروع شد و همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود در سال 2025 به پایان برسد. معماری این بنا کاملا تایلندی بوده و چهره هایی از اسطوره های مذهب هندو و بودایی در نمای این پناهگاه دیده می شود. در این معبد مجسمه هایی از جنس چوب به چشم می خورد و تلفیقی از هنر، دین و فلسفه را می توان در این معبد مشاهده کرد. این معبد که یکی از زیباترین عبادتگاه های موجود در سراسر تایلند است، از مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا به شمار می آید.

تنگه چاهکوه، از عجایب هفتگانه قشم

در قسمت شرقی جزیره قشم دره ای زیبا به نام تنگه چاهکوه قرار گرفته که دارای صخره ها و تندیس هایی است که به صورت طبیعی و بر اثر گذر زمان به وجود آمده اند. این دره با زیبایی هایش یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم به شمار می آید. تنگه چاهکوه دارای عمق 100 متری بوده و جلوه های زیبایی را در خود جای داده است. در ابتدای دره تندیسی طبیعی وجود دارد که به سه سر نگهبان معروف است و پس از آن چهار چاه قرار دارد که توسط ساکنان در میان دره حفر شده و در امتداد راه تندیس ها، کاسه ها و طاقچه های زیبایی بر روی دیواره های دره به چشم می خورد. تنگه چاهکوه در شب بسیار زیبا و دیدنی است و افراد بسیاری برای تماشای ستارگان به این محل می آیند. این تنگه مکانی محبوب برای عکاسان و همچنین صخره نوردان است و یکی از مناطق گردشگری در قشم به شمار می آید.

تماشای آبزیان در آکواریوم آکوا وگا آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه یکی از شهرهای زیبا و گردشگری کشور ترکیه است که از جاذبه های بسیاری برخوردار است. یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین جاذبه های این شهر آکواریوم آکوا وگای آنکاراست. این آکواریوم آبزیان متنوعی را در خود جای داده است و حدود 12000 جاندار دریایی در آن به چشم می خورد. تونل این مجموعه رتبه سوم را در میان تونل های آکواریومی در سراسر اروپا دارد. این آکواریوم در مرکز خریدی به نام ناتا وگا واقع شده و دارای 24 آکواریوم است که هریک ماهی مخصوص به خود را دارند. از محبوب ترین قسمت های آکوا وگا، تونل آن است که  105 متر طول دارد و پیش از ساخت تونل آکواریومی آنتالیا، طولانی ترین تونل آبی ترکیه به حساب می آمد. این تونل آکواریوم امروزه یکی از مکان های گردشگری مهم در آنکاراست و گردشگران بسیاری در سفر به ترکیه از آن دیدن می کنند.

دیوار بزرگ گرگان، دومین سد دفاعی دنیا


دیوار گرگان دومین دیوار دفاعی جهان است که سیستم دفاعی ایرانیان در گذشته را نمایش می دهد. دیوار گرگان 200 کیلومتر می باشد و بعد از دیوار چین، رتبه دوم را در میان دیوارهای دفاعی جهان و رتبه اول را از نظر بزرگی در میان دیوارهای آجری دنیا دارد. دیوار گرگان طولانی ترین اثر تاریخی ایران است که در طول 90 سال ساخته شده و نام آن در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است. این دیوار در منطقه ای خوش آب و هوا در شمال شرق ایران واقع شده و یکی از جاذبه های تاریخی و گردشگری گرگان به شمار می آید.

تونل نور ژاپن


در تونل نور ژاپن، میلیون ها چراغ ال ای دی به نمایش گذاشته شده که یکی از پربازدیدترین فستیوال های زمستانی ژاپن می باشد. نام این فستیوال "توکا نو کیوئن" است که دو سال است در یکی از باغ های گیاه شناسی معروف در ژاپن برگزار می شود که در آن انواع گیاهان و گل های معطر به چشم می خورد. در این فستیوال از 8 میلیون چراغ ال ای دی برای نمایش زیبایی های طبیعت استفاده شده و یکی از جشنواره های محبوب در میان گردشگران است.